Myönteinen tukipäätös Haapaveden valokuituverkon 1. vaiheen rakentamiseen

Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus on myöntänyt Siikaverkko Osuuskunnalle Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmasta 1,35 miljoonaa euroa tukea valokuituverkon rakentamiseen Haapaveden pohjoisille ja läntisille kylille. Hankealue kattaa myös osan Sarjankylästä Nivalan puolella.

Tukipäätöksen myötä koko Haapaveden kattavan valokuituverkon toteuttaminen otti merkittävän askeleen eteenpäin. Pohjoisten ja läntisten kylien valokuituhanke valmistuu vuoden 2023 loppuun mennessä.

Sähköiset palvelut lisääntyvät ja monipuolistuvat jatkuvasti. Laadukkailla tietoliikenneyhteyksillä maaseudun yhteiskunnallinen yhdenvertaisuus ja alueen elinvoima turvataan. Ylivertaiset tietoliikenneyhteydet luovat aivan uudenlaisia elämisen ja työnteon mahdollisuuksia alueen taajamiin ja syrjäisiinkin kyliin. Yhteydet rakennetaan valokuidulla, joka on paras, tehokkain ja pisimmälle tulevaisuuteen kantava tietoliikenneyhteyksien toteutustapa. Maantieteellisesti laaja valokuituverkko palvelee myös tulevaisuuden mobiiliyhteyksiä alueella.

Tukipäätöksen myötä jatkoimme kampanjahintaa (liittymä 500 €, päätelaite sisältyy hintaan) koko Haapaveden alueella 30.6.2022 saakka! Varaa valokuituliittymä osoitteessa https://siikaverkko.fi/haapavesi/ ja varmista toimivat sähköiset palvelut kotiisi tai mökillesi myös tulevaisuudessa!

Lisätietoja: Jukka-Pekka Kivioja, jukka-pekka.kivioja@siikaverkko.fi, puh. 040 551 0697

Siikaverkko on vuonna 2013 perustettu asiakkaidensa omistama osuuskunta, joka tarjoaa huippunopeita tietoliikenneyhteyksiä maaseudun tarpeisiin. Siikaverkko tarjoaa valokuituyhteyksiä Haapavedellä, Kajaanissa, Pyhännällä ja Siikalatvalla. Rakenteilla olevien hankkeiden valmistuttua Siikaverkon valokuituverkon laajuus on noin 1 500 km.

You must be logged in to post a comment.