Siikaverkko Osuuskunnan tulos vuonna 2021 vahva

Siikaverkko Osuuskunnan liikevaihto vuonna 2021 oli 408 000 euroa ja tulos ennen veroja 101 000 euroa ylijäämäinen. Tase kasvoi 3,4 miljoonaan euroon.

– Hyvä tulos antaa selkänojaa meneillään olevien laajennusinvestointien toteuttamiseen, mikä palvelee myös nykyisen jäsenistön etuja. Uusien hankkeiden myötä Siikaverkon toiminta on parhaillaan kasvamassa uuteen kokoluokkaan. Huippunopeiden ja käyttövarmojen tietoliikenneyhteyksien kysyntä on jatkuvasti kasvanut niin kodeissa, yrityksissä kuin mökeilläkin. Olemme iloisia, että voimme tarjota yhä useammalle valokuitua ja tämän myötä vahvistaa alueiden elinvoimaa, toteaa osuuskunnan hallituksen puheenjohtaja Juhani Marttila.

Osuuskunta rakentaa parhaillaan valokuituverkkoa Pyhännällä ja Kajaanissa ja valmistelee hankkeita Haapavedellä ja Paltamossa. Lisäksi Siikaverkon kokonaan omistama tytäryhtiö Karelnet Oy valmistelee Outokummun kaupungin kattavan valokuituverkon rakentamista. Siikaverkko tuo ylivertaiset tietoliikenneyhteydet kohtuullisin ja tasapuolisin ehdoin niin syrjäisiin kyliin kuin taajamiinkin.

Lisätietoja: Jukka-Pekka Kivioja, jukka-pekka.kivioja@siikaverkko.fi, puh. 040 551 0697

Siikaverkko Osuuskunta on paikallinen, jäsentensä omistama seutuverkkoyritys Haapaveden, Kajaanin, Pyhännän ja Siikalatvan alueella Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Osuuskunta tuo toiminta-alueensa asukkaille ja yhteisöille nykyaikaiset tietoliikenneyhteydet tasavertaisesti ja kestävän kehityksen arvojen mukaisesti. Vuodesta 2014 lähtien Siikaverkko on rakentanut tai rakentamassa toimialueelleen jo noin 1 500 km valokuituverkkoa.

You must be logged in to post a comment.